Tuesday, December 18, 2012

again. bro yahaya daud

MUNGKIN KITA SERUPA

Sebagai " a true STARian" berita STAR ditundukkan oleh MCKK dalam perlumbaan mengejar puncak 

pencapaian dalam PMR awal pagi tadi amat perit untuk ku telan. Sistol dan diastol bagaikan bertunggang 

langgang. Sejenak pandangan menjadi kabur. Serba salah keluar masuk rumah. Puas aku beristighfar. 

Puas juga bertasbih dan bersalawat membesarkan Allah dan Rasulnya. Semua kerja terpaksa take a halt. 

Hinggalah aku terfikir. Aahhhh ini baru keputusan PMR belum lagi keputusan di Mahsyar. Kenapa 

menjadi amat gusar.

Tertekan memang tertekan . Rasanya kalau ke daerah Kuale sehari dua ni tak nak rasanya pakai T-shirt 

berlogo sekolah tercinta. Bukan apa takut nanti Sekolah tercinta dinista. Pantang aku kalau sekolah aku 

dicerca. Mau mulut aku tumpang jadi laser. Tua apa tua. Yang tua jasad ku tapi cinta ku pada STAR 

tetap muda , tetap remaja.

Pll kalau boleh kita tak mahu kalah dengan MCKK dalam apa jua pertarungan.
Betul ke? Kita memang over and above mereka dalam rugbi. Tapi di bidang-bidang lain ,di mana kita 

berbanding mereka.

Bola sepak?, entahlah!. Hoki ? Mungkin at par, kriket ? . Olahraga? kita way behind, bola keranjang ? 

Masih untouchable. Ketewasan hari ini menambah lagi senarai ketewasan terhadap "musuh " tradisi ini. 

So , bangunlah wahai teman-teman ku kita sebenarnya sedang terkapai-kapai memburu untuk memintas 

kekuatan mereka. Gembelengkan segala kekuatan yang ada untuk membantu seluruh organisasi STAR 

dalam misi keramat ini. Be the number one.

-Bro Yahaya Daud

1 comment:

tenggelam punca said...

Come on lah! Korang boleh! Aku rasa SPM korang mesti akan bear kteorg. AKu sure benda tu doh. Seriously. Haha.